پوست انسان در واقع یک پوشش بیرونی است که مانند یک پوشش از اندام های داخلی بدن محافظت می کند. اما این لایه برای جوان ماندن و سالم ماندن نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. در واقع پوست نقش بسیار مهمی در زیبایی شما دارد و اگر از آن غافل شوید به زودی چهره شما را پیرتر از آنچه هستید نشان می دهد. مراقبت از پوست باید از جنبه های مختلف انجام شود، یکی از مهمترین موارد در این زمینه پاکسازی صورت است. دکتر فاطمه حبشی


تمیز کردن پوست به چه معناست؟
ابتدا باید یک تعریف علمی و دقیق از پاکسازی صورت وجود داشته باشد. این لایه اگرچه بیرونی ترین لایه موجود زنده نامیده می شود، اما از قسمت های زیادی تشکیل شده است و قسمت بیرونی دائماً دستخوش تغییرات زیادی می شود. در طول روز تعداد زیادی از این سلول ها می میرند و تجمع آنها روی پوست منجر به برنزه شدن، لک، آکنه و جوش می شود. بنابراین، حذف این لایه از سلول های مرده از طریق شستن صورت بسیار مهم است. در نتیجه سلامت و زیبایی پوست تضمین می شود.


تاریخچه پاکسازی پوست
انسان ها در طول تاریخ پوست خود را کنده اند. به عنوان مثال، رومیان باستان از شراب استفاده می کردند. دراز کشیدن در یک وان پر از شراب به حذف این لایه مرده از روی پوست کمک می کند. یا در قدیم از اسید لاکتیک، اسید لاکتیک در حمام برای شستن پوست استفاده می کردند. تا دهه 1890، خمیری برای لایه برداری پوست های چرب و خشک ساخته می شد. این تولید اولین قدم علمی در زمینه پاکسازی صورت انسان است.


فواید مهم پاکسازی صورت
همه افراد باید در طول زندگی خود به طور مرتب پوست خود را لایه برداری کنند، در غیر این صورت تجمع سلول های مرده پوست منجر به تیره شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود. برخی از مزایای اصلی پاکسازی صورت عبارتند از:
اولین و مهمترین مزیت لایه برداری از بین بردن سلول های مرده پوست در خارج از بدن است که به خلاص شدن از شر هر گونه آلودگی ناشی از گرد و غبار، هوا و مواد آرایشی کمک می کند. این سوال بسیار مهم است. اگر منافذ پوست برای مدت طولانی مسدود شود، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف مانند آکنه، جوش های سرسیاه و غیره وجود خواهد داشت.
هم فرآیند لایه برداری و هم موادی که برای این منظور استفاده می شود، مانند ماسک های صورت، به پوست رطوبت می بخشد. در این صورت رطوبت پوست افزایش یافته و از خشکی و پیری جلوگیری می کند.
هنگام تمیز کردن صورت، لازم است پوست بدن را در حین کار کمی ماساژ دهید. این عمل باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود. این مشکل دو مزیت اصلی دارد:


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
خون حاوی مواد مغذی است. در نتیجه باعث بهبود و تقویت پوست می شود. همانطور که بارها اشاره کرده ایم، تقویت پوست از نظر مراقبت از آن بسیار مهم است.
یکی دیگر از مزایای ماساژ، اکسیژن رسانی به پوست است. تنفس پوستی برای بقا و سرزندگی آن مهم است. به همین دلیل بر لایه برداری تاکید می کنیم، زیرا باز شدن منافذ باعث ورود اکسیژن به پوست می شود و با افزایش گردش خون، جریان اکسیژن افزایش می یابد.