کاهش وزن پس از رژیم غذایی، جراحی معده یا بارداری می تواند منجر به تغییراتی در شلی پوست شود. مجسمه سازی بدن یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند فرم بدنی جدید و بهتری داشته باشید.

کانتورینگ بدن یک روش جراحی است که به بهبود ظاهر پوست و بافت پس از کاهش وزن شدید کمک می کند.

جراحی کانتورینگ بدن ممکن است شامل برداشتن پوست اضافی زیر شکم، لیپوساکشن، لیفت های مختلف مانند لیفت بازو، لیفت اندام تحتانی، لیفت داخلی ران باشد.

لیفت سینه، یعنی بزرگ کردن سینه یکی از روش‌های جراحی است که به تغییر شکل سینه‌ها و رفع چربی و افتادگی پوست سینه‌ها پس از بارداری و شیردهی کمک می‌کند.

مقدمه ای بر جراحی کانتورینگ بدن

اگر به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی هستید، لیفت بدن 360 درجه یا کانتورینگ بدن گزینه مناسبی است. در تمام قسمت های بدن.

کانتورینگ بدن از ترکیبی از تکنیک‌های مختلف برای حجاری و کانتور کردن کل شکم استفاده می‌کند که در مقایسه با تامی تاک و لیپوساکشن یک مرحله اضافی است. این روش شامل برداشتن چربی و پوست اضافی در اطراف کمر، پشت و شکم است. سپس عضلات شکم تا حدی کشیده می شوند تا شکل و شکل قسمت میانی، پشت و پهلوها را تغییر دهند.

برخی از جراحان نیز از روش‌های نوآورانه خود برای دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز با کانتورینگ بدن استفاده می‌کنند و رویکردی سفارشی برای هر بیمار ارائه می‌دهند و این روشی است که اکثر جراحان از آن استفاده می‌کنند. . تمرینات فرم دهی بدن عبارتند از: لیفت بازو، لیفت سینه، لیفت شکم، کمر و ران.

جراحی بای پس چیست؟

عموماً در بسیاری از موارد پس از کاهش وزن شدید، بیماران تحت عمل جراحی کانتورینگ بدن قرار می گیرند. عمل لیفتینگ معمولا زمانی انجام می شود که میزان افتادگی پوست بیش از حد باشد یا زمانی که لیپوساکشن نتایج خوبی به همراه ندارد.

در بسیاری از موارد، چندین عمل جراحی به طور همزمان انجام می شود. بنابراین، پزشک بدن و سبک زندگی بیمار را به دقت بررسی می کند تا بهترین تکنیک جراحی را تعیین کند.

جراحی کانتورینگ بدن

کانتورینگ بدن 360 درجه با بیهوشی عمومی انجام می شود. این روش با ایجاد برش های استراتژیک در نواحی مرکزی بدن بیمار انجام می شود. این برش ها به جراح اجازه می دهد تا با لیپوساکشن بدون کشش پوست به رسوبات چربی دسترسی پیدا کند. بعد از اینکه بدن شما کاملاً تراشیده شد، برش ها بسته می شوند. جراحی حدود 4-6 ساعت طول می کشد.

جراحی کانتورینگ بدن چه کاری می تواند انجام دهد؟

روش های جراحی پیشرفته مانند برداشتن چربی از نواحی خاص به صورت 360 درجه و تزریق چربی در نواحی دیگر ظاهر فرد را تغییر می دهد.

کانتورینگ بدن اغلب شامل لیپوساکشن با لیفت کامل برای افزایش خطوط جذاب بدن است که یک تکنیک حذف چربی است. کانتورینگ بدن راه حلی برای کاهش وزن نیست، بلکه بهترین ابزار کاهش چربی سرسخت است که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود. این روش، همراه با لیفت بدن، به مجسمه سازی بدن و خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته کمک می کند. جراحی کانتورینگ بدن، لیفت بدن و لیپوساکشن می توانند نتایج چشمگیرتری را ارائه دهند.

انواع جراحی کانتورینگ بدن

از روش های کانتورینگ بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

I-لیپوساکشن

لیپوساکشن محبوب ترین روش جراحی است. کاندیدای مناسب برای این روش جراحی افرادی هستند که به وزن ایده آل و ثابتی رسیده اند، اما از وجود چربی های موضعی که با وجود ورزش و رژیم غذایی حذف نشده اند، ناراضی هستند. اگرچه لیپوساکشن تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اما به عنوان یک عمل جراحی سرپایی در نظر گرفته می شود.
 

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یک عمل جراحی است که بر روی شکم انجام می شود. در این روش جراحی، یک برش طولانی از یک طرف ران تا انتهای دیگر ایجاد می‌شود تا پوست و چربی اضافی برداشته شود و همچنین عضلات شکم کشیده شوند.

زنان و مردانی که از سلامت جسمانی و بدنی کامل برخوردارند، اما از تجمع چربی اضافی روی شکم خود خسته شده اند و با وجود ورزش و رژیم غذایی نمی توانند به نتایج دلخواه برسند، می توانند از مزایای ابدومینوپلاستی بهره مند شوند. افرادی که می خواهند در آینده بعد از ابدومینوپلاستی وزن کم کنند یا باردار شوند باید عمل را به تعویق بیندازند.

تقویت سینه

لیفت سینه

لیفت سینه شکل دیگری از کانتورینگ بدن است که هدف آن برداشتن پوست اضافی و تغییر شکل سینه است. این جراحی را می توان در یکی از سه مکان زیر انجام داد.

دور هاله بنفش روی سینه

اطراف هاله قهوه ای زیر سینه

روی چین های طبیعی زیر سینه

گاهی لازم است نوک پستان عوض شود و در موقعیت بالاتری قرار گیرد.

بازو

بازولیفت بازو یا براکیوپلاستی نوعی جراحی کانتورینگ بدن است که برای برداشتن پوست اضافی از قسمت فوقانی بازو انجام می شود. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که لیفت بازو جایگزین کاهش وزن نیست و افرادی که خواهان این جراحی هستند باید وزن مناسبی داشته باشند.

در حین عمل یک برش طولی بین آرنج و زیر بغل ایجاد می شود. البته می توان برش را با توجه به آناتومی بیمار کوتاه کرد. پوست اضافی، چربی و باقی مانده های پوست را بلند می کند تا زیبایی بازوها را بهبود بخشد.

دویدن بالابر

بلند کردن - دویدن

لیفت ران یکی از روش های مختلف جراحی بدن است که برای برداشتن پوست و چربی اضافی از قسمت داخلی ران ها انجام می شود. برای انجام جراحی، برش بلندی در قسمت داخلی ران ایجاد می شود که قطعاً جای زخم طولانی خواهد بود.

و به خوبی، جایی که جای زخم است و در خط بیکینی پنهان خواهد شد. پوست و چربی اضافی از محل برش برداشته می شود و یک پانسمان روی آن ناحیه قرار می گیرد.

چه کسانی می توانند تحت عمل جراحی بدن قرار گیرند؟

بزرگسالان با 30 درصد وزن ایده آل خود پوست صاف و قدرت عضلانی خوبی دارند.

افراد سالمی که هیچ بیماری زمینه ای یا خطرناکی ندارند و می توانند عمل را به خوبی تحمل کنند و پس از آن به سرعت بهبود می یابند.

افراد غیر سیگاری و افرادی که سبک زندگی سالمی دارند.

افرادی که دیدگاه مثبت و اهداف روشن و منطقی برای کانتورینگ بدن دارند.

افرادی که در هر قسمتی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش مقاوم است، رسوب چربی اضافی دارند.

افرادی که می خواهند بعد از کاهش وزن از شر پوست و چربی اضافی بدن خلاص شوند.

افرادی که می خواهند بعد از بارداری و زایمان پوست وسط بدن را سفت و سفت کنند.

قبل از جراحی کانتورینگ بدن مراقب باشید

بسته به قسمت بدن درگیر و میزان چربی برداشته شده از بدن، این جراحی ها از جزئی تا بزرگ متغیر هستند. مجسمه سازی بدن معمولاً یک جراحی بزرگ است و برای اطمینان از موفقیت این روش نیاز به آمادگی دارد. خوب و با موفقیت همچنین باید از قبل یک برنامه بهبودی تهیه کنید تا همه چیزهایی که نیاز دارید داشته باشید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای جراحی مجسمه سازی بدن آماده شوید.

قبل از جراحی حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید.

قبل از درمان لوسیون را از روی پوست خود بردارید.

موهای بدن را در نزدیکی ناحیه تحت درمان کوتاه کنید.

از شب قبل از عمل تا بعد از جراحی غذا نخورید.

مصرف نوشیدنی های الکلی و مواد حاوی کافئین نیز حداقل یک روز قبل از عمل ممنوع است.
 

مراجعه به مرجع: https://payju.ir/content/پیکرتراشی-در-شیراز