وردپرس چیست؟ همه چیز درباره وردپرس و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و سازنده وب سایت است که می توانید از آن برای طراحی هر وب سایتی با هر عملکردی در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنید. در این جلسه از مجموعه آموزش وردپرس از آکادمی وبکما می خواهیم ببینیم وردپرس چیست و دلایل و کارکردهای وردپرس چیست و چرا باید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنیم. برای آشنایی با وردپرس حتما این مقاله را با دقت کامل بخوانید و فیلم آموزشی را با دقت مشاهده کنید. .

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

قبل از توضیح اینکه وردپرس چیست، باید یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS را تعریف کنیم. سیستم‌هایی که در اینترنت با نام CMS شناخته می‌شوند، امروزه مخفف یک سیستم مدیریت محتوا هستند که به مدیر سایت اجازه می‌دهد بدون نیاز به برنامه‌نویسی کل سایت، محتوا را منتشر کند.

CMS با استفاده از قالب ها و افزونه های از پیش ساخته شده کار می کند و یک سایت آماده را در اختیار شما قرار می دهد. این پاسخ کوتاه و ساده به این سوال است که سیستم مدیریت محتوا چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا با کاربری آسان است. خیلی جالبه، نه!

وردپرس به زبان ساده چیست؟

به زبان ساده، وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان و متن باز است که می توان از آن برای ایجاد انواع مختلف وب سایت استفاده کرد. سایت های شخصی، تجاری، شرکتی، خبری و هر مدل وب سایتی که فکرش را بکنید بدون هیچ زحمتی بسازید.

در زمان نگارش این مقاله، نسخه 5.8.1 وردپرس به تازگی منتشر شده است. به جرات می توانم بگویم وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوایی است که تا به حال ساخته شده است و با اینکه عمر زیادی ندارد اما محبوب ترین CMS دنیاست و هر روز بر طرفدارانش افزوده می شود. و من به شما قول می دهم که هر نمونه می توانید وب سایت مورد نظر خود را با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس و مقالات آموزشی وردپرس وبکما بسازید!

وردپرس متن باز چیست؟

مانند آنچه در بخش وردپرس وجود دارد؟ همانطور که به شما گفتم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا متن باز و متن باز است. منبع باز وردپرس به این معنی است که شما می توانید بهترین سیستم ساخت وب سایت در جهان را مطابق با محتوای دلخواه خود سفارشی کنید!

اگر برنامه نویسی بلد هستید به راحتی می توانید وردپرس را به دلخواه شخصی سازی کنید و اگر برنامه نویسی بلد نیستید کافیست مقالات قسمت آموزش وردپرس وب کم آکادمی را دنبال کنید و نحوه ساخت وب سایت با وردپرس را یاد بگیرید.طراحی مرحله به مرحله گام اشتباه نکنید این کار اصلا سخت نیست البته مقالات سایت خودتان که آکادمی وب کم است را دنبال کنید.

چگونه وردپرس را راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی وردپرس کافیست آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای زیبا را از وب سایت سازنده به آدرس wordpress.org دانلود کنید. همچنین برای دانلود نسخه فارسی وردپرس به لینک دانلود وردپرس فارسی مراجعه کرده و آخرین نسخه فارسی این سیستم مدیریت محتوا را دانلود کنید.

سپس با آموزش های وردپرس Webkema اقدام به نصب و پیکربندی وردپرس کنید. برای نصب وردپرس بر روی هاست محلی به راهنمای نصب وردپرس در هاست محلی و برای نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل به راهنمای نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل و نصب وردپرس در دایرکت ادمین مراجعه کنید. هاست، راهنمای نحوه نصب وردپرس در دایرکت ادمین را ببینید.

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟

وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و از Mysql پشتیبانی می کند. یک نسخه از PostgresKival نیز وجود دارد این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

سازنده وردپرس ژاکت کیست؟

Matt Mullenough طراح و خالق وردپرس است که وردپرس را در 27 می 2003 منتشر کرد. در ابتدا وردپرس به طور گسترده توسط وبلاگ نویسان برای وبلاگ نویسی استفاده می شد.

اما اکنون پس از گذشت چندین سال از معرفی وردپرس و تغییرات مختلفی که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شده است و از طرفی انعطاف پذیری سیستم مدیریت محتوای وردپرس که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، قادر خواهید بود. برای استفاده از وردپرس افزونه هایی برای اضافه کردن به وبلاگ خود و طراحی قالب وردپرس برای هر نوع وب سایتی که می خواهید بسازید.

قالب وردپرس چیست؟

پوسته وردپرس یا پوسته وردپرس مترادف با ظاهر و احساس یک وب سایت است. یعنی تمام ویژگی های بصری وب سایت های وردپرسی در قالب های وردپرس موجود است. تمام رنگ ها، کاراکترها، آیکون ها، محل قرارگیری عناصر و تمامی ویژگی های بصری یک سایت وردپرس از یک قالب وردپرس تشکیل شده است.

اجازه دهید این مژده را به شما بدهم که وردپرس هزاران قالب رایگان دارد که می توانید آنها را به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود کرده و در سایت خود استفاده کنید. اما اگر می خواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید، پیشنهاد می کنم از قالب وردپرس حرفه ای استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد محیط وردپرس به آموزش تصویری موضوع وردپرس چیست مراجعه کنید.

همچنین می توانید قالب وب سایت وردپرس خود را بسازید تا تمامی عملکردها و ویژگی های کسب و کار شما در قالب وب سایت گنجانده شود (برای طراحی قالب وردپرس می توانید از تیم طراحی وب کیما استفاده کنید.)
 

قالب های مختلف قالب وردپرس

قالب های وردپرس بسته به مدل سایت شما به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هر قالب وردپرس بسته به نیاز شما ویژگی های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وب سایت شرکتی ایجاد کنید، باید از قالب وردپرس شرکتی استفاده کنید یا اگر می خواهید یک وب سایت فروشگاهی را سفارشی کنید، باید از قالب های فروشگاهی استفاده کنید.

پس در حال خواندن پاسخ ساده و کلی به این سوال که قالب وردپرس چیست، در مقالات آموزشی بعدی به صورت جامع تری به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چگونه قالب وردپرس را نصب کنم؟

اگر می خواهید نحوه نصب قالب وردپرس را بیاموزید، توصیه می کنیم آموزش ویدیویی ما را در مورد نحوه نصب قالب وردپرس مشاهده کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

در قسمت وردپرس چیست به انعطاف پذیری بالای وردپرس اشاره کردیم، حالا این انعطاف پذیری را بیشتر توضیح می دهم. با استفاده از افزونه های وردپرس می توانید هر قابلیتی را که می خواهید به سایت خود اضافه کنید.

طراحی وب سایت های بسیار کاربردی تنها با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس غیرممکن است، اما با کمک افزونه های وردپرس می توانید تقریباً هر ویژگی و عملکردی را که در ذهن دارید پیاده سازی کنید.وردپرس.

در مورد اینکه کدام قسمت از قالب وردپرس می گوییم هزاران قالب رایگان وردپرس وجود دارد، بنابراین می خواهم به شما بگویم که هزاران افزونه رایگان وردپرس وجود دارد که می توانید به راحتی و به طور کامل از فروشگاه افزونه وردپرس دانلود و فعال کنید. سایت وردپرسی شما

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزونه های وردپرس، به آموزش تصویری افزونه های وردپرس چیست مراجعه کنید؟

چگونه افزونه وردپرس را نصب کنیم؟

برای آموزش نصب افزونه های مختلف در وردپرس پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش نصب افزونه وردپرس را مطالعه کنید.

اجازه دهید یک مثال عملی از استفاده از افزونه های وردپرس به شما ارائه دهم:

اگر می خواهید فرمی برای دریافت اطلاعات کاربران در وردپرس بسازید از افزونه ایجاد فرم استفاده کنید، یکی از حرفه ای ترین افزونه های ایجاد فرم افزونه Gravity Form است که با استفاده از آن می توانید فرم های بسیار حرفه ای و کاربردی برای سایت خود ایجاد کنید.

یا در مثالی دیگر می توانید با استفاده از افزونه Elementor صفحات بسیار زیبایی برای وب سایت خود طراحی کنید. (توصیه می کنم قسمت آموزش Elementor را ببینید تا از امکانات این افزونه شگفت زده شوید!)

انواع مختلف افزونه های وردپرس

افزونه های وردپرس بسته به کاری که انجام می دهند به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند، برای مثال اگر می خواهید سئوی وب سایت خود را افزایش دهید باید از افزونه های سئو وردپرس استفاده کنید. یا اگر می خواهید وب سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه جامد تبدیل کنید، باید از افزونه ووکامرس و افزونه ووکامرس استفاده کنید. اکنون می دانید که افزونه وردپرس چیست، در مقالات بعدی بیشتر در مورد افزونه های وردپرس توضیح خواهیم داد.

ویژگی های وردپرس چیست؟

وردپرس بر اساس توابع ساخته و برنامه ریزی شده است و تمامی توسعه دهندگان و توسعه دهندگان قالب ها و افزونه های وردپرس از توابع وردپرس برای توسعه برنامه های خود استفاده می کنند. در واقع توابع وردپرس مجموعه ای از کدهای php هستند که توسعه دهندگان وردپرس قبلا برای پویایی وب سایت های وردپرس تعریف کرده اند که می توان از آنها برای طراحی وب سایت های مختلف با ویژگی های مختلف استفاده کرد.

علاوه بر ویژگی های معرفی شده توسط توسعه دهندگان اصلی وردپرس، می توانید بر اساس نیاز خود، ویژگی های جدیدی را به سیستم مدیریت محتوای وردپرس منحصر به فرد خود اضافه کنید. یا گاهی اوقات، اگر یک سایت ساده دارید، می توانید ویژگی هایی را که برای سرعت بخشیدن به عملکرد وردپرس و در نتیجه سرعت بارگذاری وردپرس استفاده نمی کنید حذف کنید.

برای طراحی و ایجاد تم ها و افزونه های وردپرس، باید ویژگی های وردپرس را یاد بگیرید و با آن کار کنید. برای ویژگی های وردپرس می توانید به codex-wordpress و dev-wordpress مراجعه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به وبلاگ Webkema مقالات مرتبط را بخوانید و در مورد پرکاربردترین ویژگی های وردپرس بیشتر بدانید و نحوه استفاده از آنها را بیاموزید.

چرا CMS وردپرس اینقدر محبوب است؟

سیستم طراحی سایت انعطاف پذیر با طعم های مختلف

امکانات مستقل و در دسترس در دسترس است

کاملا رایگان و متن باز

فرمت های زیادی در هر زمینه ای دارد (شخصی، تجاری، فروشگاهی، خبری، وبلاگ و غیره)

برنامه های افزودنی نامحدود برای هر فعالیت و کاری وجود دارد. آموزش طراحی سایت ژاکت آکادمی

به روز رسانی منظم و عالی

پشتیبانی به موقع و عالی با انجمن های وردپرس

وردپرس و موتورهای جستجو

به طور کلی، وردپرس طوری طراحی شده است که در موتورهای جستجو بسیار محبوب باشد. اما به یاد داشته باشید که توجه به سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم است (SEO -> Search Engine Optimization).

توصیه ما به کسانی که قصد ایجاد وب سایت با وردپرس را دارند این است که اگر افزایش بازدید از طریق موتورهای جستجو و البته موتور جستجوی گوگل برای شما مهم است، طراحی قالب وب سایت خود را به فردی آگاه در این زمینه بسپارید. . سئو در این تجارت تجربه دارد. همچنین به یاد داشته باشید که محتوای سفارشی، نصب قسمت های مختلف سئو و نصب افزونه های ارائه شده توسط Webkema Academy نیز می تواند به شما کمک کند.