کادو برای دختر ، ایده‌ای بسیار جذاب است که می‌تواند بیانگر لطف و علاقه والدین به او باشد. برحسب ویژگی‌های فردی، جنسیتی، سلیقه‌ها و ابزارهایی که وجود دارد، در ادامه این مقاله از خردسالی تا سن 30 سالگی، پیشنهاداتی را ارائه کرده‌ایم که می‌تواند در هر دوره سنی یک انتخاب جذاب و عالی برای دختران باشد. بنابراین اگر می‌خواهید با یک کادو، شور و عشق را به خانه خود هدیه کنید، تا انتهای این مقاله از جوان ایرانی همراه ما باشید.

 

 
کادو برای دختر نوجوان
کادو دادن یا هدیه دادن از جمله خاص و متفاوتی است که ما انسان‌ها نسبت به دیگران و افراد خاص زندگی خود انجام می‌دهیم. این عمل می‌تواند نشانه علاقه ما باشد که برای فرد مقابل ابراز می‌شود و می‌تواند یک پیام دوستی آور باشد. همانطور که در گذشته دولت‌های مختلف برای برقراری ارتباط و نشان دادن حسن نیت خود هدایایی را از جمله طلا، کالا و ابریشم ارسال می‌کردند.
 
یکی از زیباترین کارهایی که می‌تواند عمق روابط و پیوند خانوادگی بین افراد را بیشتر کند، کادو برای دختر است. کادو گرفتن برای دختران نوجوان که در یکی از بهترین دوره‌های زندگی خود قرار دارند، می‌تواند سبب خوشحالی آنها شود. ایده‌های گرفتن کادو برای دختران نوجوان بسیار مختلف و متفاوت است. از لوازم آرایشی گرفته تا انواع اکسسوری‌ها، زیورآلات، پوشاک، وسایل ورزشی، انواع محصولات و وسایل بازی و غیره که در ادامه سعی می‌کنیم نمونه‌های مختلفی را برای آن بیان کنیم. مهم‌ترین اصلی که می‌توان در گرفتن کادو برای دختر به آن توجه کرد، تهیه یک محصول کاربردی و متناسب با علاقه و افکار و سلیقه او است.
 
کادو برای دختر بچه
تهیه یک کادو سرگرم کننده برای کودکان و دختربچه‌ها می‌تواند با ایده‌های مختلفی همراه باشد که لزومی ندارد وسایل گران و پرهزینه‌ای را برای آن درنظر بگیرید. والدین می‌توانند با آگاهی کامل نسبت به کادو‌ها و اسباب‌ بازی‌ها (که بهترین وسایل سرگرمی تحت عنوان هدیه برای کودک هستند) زمینه را برای رشد و نیز هزینه کمتر آنها آشنا کنند. در این خصوص ابتدا برای کودکانی که زیر 7 سال هستند چند مورد را بیان می‌کنیم و در ادامه به ترتیب خردسالان تا سن جوانی را بررسی خواهیم کرد.
 
عروسک: بدون شک عروسک یکی از جذاب‌ترین چیزهایی است که کودکان تمایل به داشتن آن دارند. اگر هنوز هم دوران بچگی‌تان را به یاد داشته باشید، حتما یاد خاطراتی می‌افتید که در رفت‌و‌آمد بازار با والدین، با اشک و گریه از آنها برای خرید عروسک تقاضا می‌کردید. عروسک می‌تواند نزدیک‌ترین تجسمی باشد که کودک از کارتون‌ها و کاراکترهای موردعلاقه خود دارد. چه بسا با او صحبت می‌کند، تخیل می‌کند و می‌تواند در ارتباطات خود بسیار پیشرفت کند.
لگو: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای کودکان سرگرم کننده باشد، لگو است که می‌تواند هم کودکان را به وجد آورده و هم برای فرزندان شما بسیار جذاب باشد. لگو‌ها قطعاتی هستند که خاص کودکان طراحی شده‌اند و اشکال جذاب و گیرایی دارند. بسته‌های لگو می‌تواند از کاراکترهای خاص یا ترکیبی در یک بسته کارتونی ارائه شود.
حتما در تهیه عروسک برای این دسته از فرزندان، توجه کنید که این اسباب بازی‌ها به راحتی قورت داده نشوند، تیز و برنده نباشند، از قطعات برقی ایمن استفاده کرده باشند، به راحتی اجزای آن جدا نشود.
 
 
کادو برای دختر ۷ ساله
از آنجایی که کودک در سنین پایین ارزش و نیازی به وسایل گرانبها ندارد و لازم است در محیط خانواده به صورت طبیعی و بدون مزاحمت از بیرون و فضای مجازی مسیر سالم رشد خود را در پیش بگیرد، بهتر است از کادو‌های مناسب و سرگرم کننده استفاده کنید. کادوهایی که می‌توانند کودک را وادار به انجام یک کار کرده و ظرفیت‌های ذهنی آنها را به کار بیندازند. در ادامه بررسی کادو برای دختر می‌توان برای کودکانی که در حدود بازه سنی 7 سالگی قرار دارند به موارد زیر اشاره کرد:
 
خمیر بازی: استفاده از خمیر بازی، از جمله وسایلی است که فعالیت‌هایی مختلفی را برای کودکان شما فراهم می‌نماید. در واقع خمیرهای بازی وسایلی هستند که کودکان می‌تواند هزاران بار آن را خراب کرده و دوباره درست کنند و این باعث نمی‌شود تا آنها برای همیشه از کار بیفتند. استفاده از خمیر بازی برای کودکان بالای 3 سال توصیه می‌شود. استفاده از خمیرهای بازی در اشکال مختلفی رایج هستند که شامل خمیر بازی چند رنگی، شن جادویی که بافت درشت و سبکی دارد.
سه چرخه: استفاده از سه چرخه، یکی از بهترین وسایل بازی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد یک حس استقلال در کودک، موجب مهارت‌های فیزیکی و کنترلی او شود. سه چرخه‌ها به واسطه یک چرخ اضافه و طراحی مثلثی که دارند، تعادل کافی را فراهم می‌کند. پس فقط لازم است کودک پدال بزند و با وسایل نقلیه بیشتر آشنا شود.
مداد رنگی و دفتر نقاشی: تهیه و ارائه یک دفتر خالی و یک مداد حتی در دوران بزرگسالی هم یک هدیه ارزشمند است اما برای کودکان فراهم کردن یک ست مدادرنگی و نیز یک دفتر نقاشی می‌تواند ساعت‌ها او را با طرح‌ها و ایده‌های گنگ و یا متنوعش در خود مشغول نماید.
 
کادو برای دختر ۸ ساله
حال زمان آن است که کادو برای دختر را کمی پیشرفته‌تر کنیم و آنها را به سمتی سوق دهیم که کودک را با خلاقیت و فعالیت مغزی بیشتر همراه سازد. استفاده از بازی‌های آموزشی بهترین پیشنهاد کادو برای دختران است که متناسب با سن و روحیات آنها، به مهم‌ترین ویژگی‌شان یعنی رشد خلاقیت آنها کمک می‌نماید.
 
کیت آموزشی اعضای بدن: ممکن است دختر شما به آزمایش‌های علمی و دانش در این حوزه علاقمند باشد. در این صورت می‌توانید از کیت‌های آموزشی استفاده کنید. کیت‌های آموزشی که با آنها در ادامه نیز کار داریم، وسایلی را فراهم می‌کند که معمولا همراه آنها آموزش‌هایی قرار گرفته است.
کیت آبرنگ: مورد دیگر از بهترین مواردی که می‌توان برای کادو برای دختر مثال زد، کیت آبرنگ است که شامل گواش، مداد رنگی، پاستل و غیره می‌شود و می‌تواند هم مهارت هنری و هم خلاقیت و ذوق آنها به شدت افزایش دهد.
بدلیجات: استفاده از این دسته از وسایل می‌تواند برای کودکان خردسال مناسب باشد و آنها را برای داشتن یک ظاهر زیبا در میان دوستان خود جذاب‌تر نشان دهد.
وسایل سرگرمی فنی: یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در دسته کادو برای دختران آن را بگذارید، استفاده از اسباب‌ بازی‌های آموزشی برای تقویت مهارت‌های فنی آنها است. در این حالت از آنجایی که کودکان بالای 5 سال می‌توانند از دیگران تقلید کنند، این وسایل کمک می‌کند تا بتوانند با درگیر شدن آنها با وسایل مانند آچار، پیچ، وسایل آشپزخانه، چاقو و غیره، برحسب علاقه خود مشغول شوند. ست‌های آشپزخانه با انواع وسایل پلاستیکی، قابلمه‌ها، میوه و سبزیجات خیالی و موارد دیگر، می‌تواند در زمینه سازی ذهنی کودکان برای تقویت مهارت‌های آشپزی و کدبانویی موثر باشد.
 
کادو برای دختر ۹ ساله
بهترین لطفی که می‌توانید برای فرزندان خود در دوره کودکی فراهم کنید، فراهم کردن یک زندگی و رفاه استاندارد، ایجاد یک رابطه گرم در خانواده، تامین نیازها، آموزش زبان و پرورش قوه تخیل و تفکر آنها است. اسباب‌ بازی‌ها که می‌توانید برای دو چندان شدن ارزششان و ایجاد قوت قلب از سوی شما به فرزند تحت قالب هدیه و کادو برای فرزند اهدا شود، بهترین وسایلی هستند که به آنها در بخش رشد فردی و شخصیتی کمک می‌کند. در ادامه بررسی بهترین کادو برای دختر در سن 9 سالگی می‌توان گفت:جوان ایرانی (irjavan.com)
 
لباس فانتزی: لباس فانتزی، یک کادوی بسیار هیجان انگیز برای دختران 9 ساله است که می‌توانند به سبک کارتون و انیمیشن موردعلاقه خود درآمده و با سایر همکلاسی‌ها و دوستان خود لحظات خوبی را تجربه نمایند.
پازل: مورد دیگر از بهترین وسایل بازی که می‌توانید به عنوان کادو برای دختر استفاده نمایید، پازل‌هایی است که بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی دارد و او را برای تقویت ذهن خلاق و تعاملی‌اش آماده‌تر می‌کند.
بازی فکری هانامیکوجی: یکی از بازی‌های دو نفره است که به عنوان بهترین بازی 2 نفره در سال 2016 ثبت شد. این بازی که به صورت کارتی انجام می‌شود، کارت‌هایی که مرتبط با هنرمند مدنظر می‌شود را جمع آوری کرده و در این حالت کودکان می‌توانند از انجام آن سرگرم و مشغول شوند.
بازی فکری عمو پولدار Scrooge: مورد دیگری از بازی‌های گروهی 2 – 4 نفره است که در آن می‌توانید از دانش ریاضیات خود کمک گرفته و سرگرم شوید.
 
کادو برای دختر ۱۰ ساله
در تهیه کادو برای دختران 10 ساله می‌توانید با لبخند، بدون فخر فروشی و متناسب با سلیقه او هدیه‌ای را تقدیم کنید. بهتر است هدیه در قالب کادو باشد نه پول. از جمله ایده‌هایی که می‌توان برای کادو دختران 10 ساله بیان کرد می‌توان گفت:
 
پاپیت: استفاده از این کادو برای ایجاد لحظات خوش کاربردی است. شما می‌توانید با فشار دادن حباب‌های آن، صداهای متنوعی را تولید کنید. از این وسیله برای کاهش استرس، افزایش تمرکز، دوری از انرژی منفی استفاده می‌شود.
کوله پشتی: کوله پشتی به خصوص از دوره کودکی تا دوره نوجوانی و حتی جوانی، همراه همیشگی و بخش جدایی ناپذیر آنها است که برای نگهداری از کالاهایشان استفاده می‌شود. شما می‌توانید با تهیه آن، به عنوان کادو برای دختر این وسیله را هدیه دهید. این کار هم برای تامین محفظه‌ کتاب‌ها و وسایل کودک استفاده می‌شود و هم می‌تواند در حالت ارگونومی فشار کمتری به کمر او وارد کند و نیز قمقمه، بطری یا لیوان آب و سایر وسایل کودک را در آن جای دهید.
همچنین از موارد دیگر به عنوان هدیه برای دختر 10 ساله می‌توان گفت:
 
کتاب و رمان: عموما استفاده از کتاب‌های داستان و رمان یکی از آن چیزهایی است که اگر بتواند با داشتن یک رمان و داستانی جذاب، کودک را جذب کند، می‌توان چندبار از آن برای هدیه دادن برای دختران استفاده کرد. شما می‌توانید از دو کتاب بابا لنگ دراز و نیز جین آستین در رده سنی نوجوانان به عنوان هدیه برای دختر 9 ساله استفاده کنید.
عروسک
 
کادو برای دختر ۱۲ ساله
در ادامه بررسی بهترین کادو‌هایی که می‌توانید برای دختران تهیه کنید، می‌توان به انواع کادو‌های دخترانه برای سنین 12 سال اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشد:
 
دستبند و پابند: یکی از ویژگی‌هایی که می‌توان در دختران نوجوان مشاهده کرد، علاقه وافر آنها به زیور آلات است. البته توجه کنید که استفاده از زیورآلات قیمتی برای نوجوان و به خصوص کودکان می‌تواند آنها را در معرض دید سارقان قرار دهد و حوادث ناگواری را ایجاد کند. استفاده از زیورآالاتی مانند دستبند و پابند می‌تواند از صنایع دست ساز، گوشواره‌ها و موارد دیگر فراهم گردد.
دوربین عکاسی چاپ سریع: هدیه دیگری که می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم که می‌تواند گزینه جذابی باشد تا نوجوانان را از شگفتی فناوری و نحوه کار با آن سر ذوق بیاورد، دوربین عکاسی است. حتی اگر یک جوان 20 – 30 ساله هم باشید، دوربین عکاسی یک وسیله بسیاری هیجان انگیز برای شما خواهد بود. استفاده از این هدیه می‌تواند برای دختر هم تجربه جدید و هم حس متفاوتی را ایجاد نماید.
چراغ خواب: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای دختران فانتزی و یک کادوی زیبا بنظر بیاید، چراغ خواب است. انواع مختلفی از چراغ‌های خواب وجود دارند که می‌توانید حتی از مدل‌های سه بعدی آنها هم استفاده کنید. شما می‌توانید از رنگ‌بندی‌هایی که در شب برای دختر شما آرامش بخش است، از تصویر موردعلاقه او برای خرید یک چراغ خواب مناسب ایده بگیرید.
ماگ: یکی از کادو‌های ساده‌ای که می‌توانید در نظر داشته باشید، ماگ است. ماگ‌ها در واقع لیوان‌هایی با دیزاین‌های جذاب و غالبا کارتونی هستند. استفاده از ماگ‌ها به عنوان کادو برای دختر با طرح زیبایی که دارند، برای کارهای مختلفی مانند نوشیدن آب، شربت و غیره به کار می‌رود.
 
کادو تولد برای دختر ۱۳ ساله
یکی از رفتارهای زیبایی که می‌توانید در خانه خود رواج دهید، آداب هدیه دادن و هدیه گرفتن است. کودک شما می‌تواند با نگهداری و مشاهده هر باره هدیه‌هایی که برای او گرفته‌اید، همواره به یاد شما و لطفتان باشد. یکی از نکاتی که ممکن است والدین کمتر به آن توجه کنند، آن است که هدیه دادن به کودک را شرطی می‌کنند و این می‌تواند باعث شود تا کودک (به خصوص دختر) دیگر آن حس دوست داشتن و عشق را از والدین خود به طور کامل دریافت نکنند. از دیگر ایده‌هایی که می‌توان برای کادو برای دختر بیان کرد، می‌توان گفت:
 
ست لاک: ممکن است کم کم دختر شما به وسایل آرایش رو آورده و بخواهد آن را تجربه کند. در این حالت می‌توانید از یک ست لاک برای کادو تولد کودک خود استفاده کنید تا در این چند سال نوجوانی از آن هراز گاهی برای تفریح و سرگرمی خود استفاده کند؛ چراکه در آینده استفاده از آن می‌تواند برای او سودآور باشد.
مجموعه رمان: مجموعه کتب و رمان‌هایی که در کتابفروشی‌ها وجود دارد، ایده دیگری برای غافلگیر کردن دختران نوجوان است. به عنوان مثال شما می‌توانید از پک سری کتاب‌های هری پاتر را به عنوان هدیه انتخاب کنید.
فیگور: فیگورها در واقع مجسمه‌هایی از جنس پلاستیک هستند. این نوع وسایل فانتزی می‌توانند چهره و تجسم با جزئیات خوبی را برای شما از شخصیت‌هایی که دوست دارید نمایش دهند. این نوع وسایل که به همراه لباس و چهره‌های (صورت بزرگ) شخصیت‌های معروف ایجاد شده‌اند می‌توانند به عنوان تزئین کیک، دکوراسیون و استودیوهای شخصی هم به کار گرفته شوند. از جمله ایده‌های جذاب این نوع کادو می‌توان به فیگور طرح هری پاتر، دانشگاه هیولاها، دیزنی، پرنسس اشاره نمود.
ست بالم لب طبیعی: بالم لب‌های طبیعی در واقع مرطوب کننده‌هایی هستند که می‌توانند برای محافظت از لب‌ها و براق کردن آنها استفاده شوند و در کنار این موارد با فراهم کردن خواص مغذی مانند ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی، پوست‌های این قسمت را احیا کنند.
 
کادو برای دختر ۱۵ ساله
از دوره 15 سالگی می‌توان جنب و جوش بیشتری را در دختران نوجوان مشاهده کرد که ایده‌های بسیار زیادی در این راستا جهت کادو برای دختر وجود دارد که بهتر است کادو‌ها بیشتر جنبه کاربردی یا تزئینی داشته باشند:
 
کیف پول و اکسسوری: به طور قطع در این دوره چیزهایی که می‌تواند دختر شما را خوشحال کند، اکسسوری‌های فانتزی و زیبایی است که بتوان از آن در مراسم‌ها نیز استفاده نمود. از جمله این موارد می‌توان به زیورآلات، عینک‌های آفتابی، اکسسوری مو مانند سنجاق سر، کش، باندانا، تل سر اشاره نمود، کلکسیون لاک مانند لاک‌های اکلیلی، مخملی، ساده، ست کیف و کفش اشاره نمود.
ساعت مچی: یکی دیگر از متداول‌ترین وسایلی است که می‌توانید در بین نوجوانان و جوانان مشاهده کنید. ساعت‌های مچی
هدست: ممکن است در این برهه زمانی کودک شما از یک موبایل بهره ببرد. در این صورت می‌توانید از یک هدست استفاده کنید و آن را به عنوان یک هدیه به او تقدیم نمایید. در واقع هدست‌ها که کامل دور گوش پوشانده شده و برعکس هدفون دارای دو گوشی بزرگ هستند، می‌توانند هدیه‌ای جذاب و کاربردی برای مشاهده فیلم و گوش دادن آهنگ برای او استفاده شوند. شما می‌توانید از طرح‌های کیتی و با رنگ‌های صورتی دخترانه برای آن استفاده نمایید.
کاور گوشی: کاور گوشی هم مورد دیگری است که می‌تواند برای دختران جذاب باشد. علاوه بر طرح‌های ساده و تک رنگ، امروزه انواع مختلفی از کاورهای گوشی وجود دارند که حالت جنجالی و رنگارنگی را به گوشی ارائه می‌کنند و می‌توانید از رنگ‌بندی‌ها جذاب آن در کنار طرح‌های مینمال، کارتونی استفاده کنید.
ساز و گیتار: استفاده از این نوع هدیه‌ها معمولا کمی پرهزینه است. بسته به سلیقه و روحیه دختران، اگر به هنر و موسیقی علاقمند است، تهیه یک ساز، گیتار و یا در حالت پیشرفته‌تر یک پیانو ایده کاملا ایده‌آلی جهت کادو برای دخترتان خواهد بود.
زیورآلات نقره
 
کادو برای دختر ۲۰ ساله
دوربین عکاسی: دوربین عکاسی، یک کادوی منحصربفرد است که کمتر به کسی هدیه داده می‌شود و البته جزو کادوهای گران به حساب می‌آید. در صورتی که شما بتوانید یک دوربین عکاسی تهیه کنید که قابلیت فیلم برداری هم داشته باشد، می‌توانید اصلی‌ترین وسیله برای تولید محتوا را برای دختر جوان خود ارائه نمایید. کاربردهای بسیاری از دوربین عکاسی می‌توان نام برد که باعث می‌شود تا افراد بتوانند با به کارگیری از آنها حتی کسب درآمد کنند. از عکاسی در آتلیه گرفته تا فروش عکس، ادیت، تولید محتوای یوتیوبی، اینستاگرام، عکاسی و فیلم برداری عروسی و غیره.
عطر و ادکلن: عطر و ادکلن یک هدیه و کادو برای دختر از نوع خاص است. مهم‌ترین عامل در انتخاب این نوع عطر آن است که بتوانید سلیقه فرد مقابل خود را تشخیص داده و یک عطر مناسب را که بتواند با آن ارتباط برقرار کند تهیه کنید. عطرها انواع مختلفی دارند که شامل عطرهای گرم، سرد، خشک، شیرین و غیره می‌شود.
اتو مو: وسایل مختلفی برای آرایش و بهداشت وجود دارند که دختران جوان هر روز با آنها سروکار دارند و این می‌تواند موردی برای خرید کادو برای دختر جوان باشد. اتو مو یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای استایل دادن به موها است. استفاده از اتو مو به عنوان کادو برای دختر می‌تواند به راحتی برای ایجاد انواع حالت‌ها و استایل‌های مو دخترانه مانند ساده و لخت، فرفری و موج دار به کار آید که این باعث می‌شود تا این وسیله یک کادو حرفه‌ای و مناسب برای دختران جوان باشد.
ریسه ال ای دی: به طور معمول دختران تمایل بسیاری دارند تا محیط زندگی خود را با وسایلی مانند ریسه ال ای دی و یا موارد دیگر تزئین کنند. ریسه ال ای دی، همانطور که در بسیاری از استودیوهای ضبط خانگی هم به کار می‌رود، وسیله‌ای خواهد بود که می‌توانید از آن برای نورانی‌تر کردن محیط و اتاق خود استفاده کنید. ترکیب این مورد با پنبه‌های انبری در نورانی و رنگارنگ کردن محیط و ایجاد دکوراسیون و رنگ‌بندی‌های آرامش بخش برای جوانی که پرانرژی است، بسیار جذاب است
اسپیکر
 
کادو تولد برای دختر ۳۰ ساله
دختر 30 ساله که اکنون به خانم‌های کامل و بالغ تبدیل شده‌اند، معمولا هدیه‌های خاص‌تری را می‌توان برای آنها ارائه کرد که این بسته به ایده‌های شما و شخصیت خانم‌ها دارد. ممکن است حتی یک هدیه چند ده هزار تومانی هم بتواند به واسطه خاص بودنش برای یک خانم 30 ساله به بالا به همان ارزش و یا بیشتر از ارزش یک هدیه چند میلیونی باشد. بنابراین حتما در خرید کادو برای دختر 30 ساله به بالا خوب فکر کنید. از جمله ایده‌های کاربردی در این بخش می‌توان گفت:
 
مچ بند‌های هوشمند: یکی از ابزارهای مدرن امروزی است که می‌تواند به عنوان یک گجت در زندگی روزمره شما امکانات و قابلیت‌های بسیاری را ارائه کند. از تعیین وضعیت خوابی که در طول شب داشتید گرفته تا دریافت تماس یا پیامک‌ها، تنظیم زنگ ساعت، محاسبه میزان دویدن و قدم زدن، بررسی ضربان قلب و چک کردن سلامتی شما و غیره که می‌تواند برای هر فرد بالغی یک وسیله فوق کاربردی و کمک کننده باشد.
گوشی موبایل: شما می‌توانید از گوشی‌ موبایل برای کادو تولید برای دختر 30 ساله به بالا استفاده کنید. دیگر کمتر کسی است که با این ابزار سر و کار نداشته باشد و در این حالت است که شما می‌توانید برای رفع نیازهای روزمره و ارتقای آنها یک گوشی موبایل را تهیه کنید. حال بهتر است این جایزه ارزشمند را در یک زمان خاص یعنی روز تولد یا غیره به او بدهید تا این لحظه برای او خاطره انگیزتر شود.
لپ تاپ: غالبا هدیه‌های کاربردی و البته گران در سنین بالاتر مناسب‌تر هستند. بنابراین شما می‌توانید با تهیه و هدیه دادن یک لپ تاپ، کمک بزرگی به پیشرفت و انجام کارهای روزانه شخصی او نمایید. استفاده از یک لپ تاپ می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای او ایجاد کند؛ از وبگردی گرفته تا تماشای فیلم و سریال، تنظیم اسناد و مدیریت آنها، ذخیره داده‌ها، طراحی وب، برنامه نویسی، طراحی گرافیک و بسیاری موارد دیگر.
لباس: هدیه و کادو برای دختر 30 سال به بالا که در جامعه ما متداول است، غالبا شامل پوشاک می‌شود که می‌تواند از یک مانتو گرفته تا شال و روسری باشد.
 
از دیگر کادو های خاصی که در این دوره سنی می‌توانید به او تقدیم کنید می‌توان گفت:
 
یک شاخه گل رز
یک کتاب
یک گردش یا دعوت به یک کافه
طلا و نقره و زیورآلات
انجام کارهای خانه
یک غذای خوشمزه از بیرون یا با دست پخت شما
کادو تولد خاص
خاص بودن یک کادو کاملا بستگی به این دارد که فرد چه خصوصیاتی دارد، چه خاطراتی را تجربه کرده است، چه اشیائی در ذهن او ماندگار شده‌اند و این موارد زمانی تحقق می‌یابد که شما درک خوبی از او داشته باشید؛ بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع کادو برای دختر خاص است. اما با این حال ما چند مورد از پیشنهادات برای کادوهای خاص را برای شما مطرح می‌کنیم:
 
 
گردنبند سفارشی شده: شما می‌توانید از یک عدد گردنبند که درون آن یک عکس از شما و همسرتان یا همسرتان قرار داده شده است استفاده کنید. گردنبند همواره در کنار همسر شما است و می‌تواند با محتوای درونی آن همواره روابط ما را زنده بسازد.
حلقه انگشتر: معمولا حلقه انگشتر فقط زمانی که یک زوج قصد دارند تا با همدیگر ازدواج کنند، بهم می‌دهند. شما می‌توانید به عنوان یک دوست هم یک هدیه منحصربفرد در این سبک داشته باشید.
کتاب‌: سبک کتاب‌های مختلفی در حوزه موفقیت، الهام بخش و انگیزشی برای بانوان وجود دارد. چند نمونه از آن عبارتند از: شدن از میشل اوباما، لحظه صعود از ملیندا گیتس، زنان کوچک از لوئیزا می الکات، خودت باش دختر از ریچل هالیس، حباب شیشه از سیلویا پلات، من ملاله هستم از ملاله یوسف زی.
لاکچری ترین کادو تولد برای دختر
از جمله لاکچری‌ترین کادوهای تولد بری دختران می‌توان گفت:
 
 
طلا و نقره: طلا و نقره از جمله کادوهای لاکچری است که کمتر در میان افراد عادی رواج دارد شما می‌توانید آن را در قالب گردنبند، دستبند تهیه کنید.
عطرهای لاکچری زنانه: از جمله این عطرها می‌توان به ادوپرفیوم کرید وایت فلاورز، زرجوف داجالا، تام فورد جاسمین روژ، هاوس آف سیلیچ لاو ایز این د ایر و غیره اشاره کرد.
ساعت‌های لاکچری: شما می‌توانید از برند رولکس، بولگاری، ژژلوکولتر، کریستین دیو و غیره برای خرید این نوع ساعت‌ها اقدام کنید که ارزش و زیبایی بالایی دارند.
لوازم دیجیتالی: استفاده از لوازم دیجیتالی لوکس مانند لپ‌تاپ‌های مک بوک، گوشی‌های آیفون، ایرپادها و غیره.
صنایع دستی زینتی: مانند مجسمه‌ها، کارهای هنری روی سنگ و شیشه، آثار و تابلو‌های هنری.
پوشاک: مورد دیگر از انواع کادو برای دختر لاکچری می‌توان به پوشاک برندهای معروف مانند شنل، آرمانی، گوچی، مارچسا، دولچه اند گابانا، دیور، فندی و غیره اشاره نمود.